Lisämyynnillä kohti parempaa palvelua
3 vinkkiämme lisämyynnin tekemiseen kuntokeskuksessasi
Tiesitkö, että lisäpalvelut voisivat muodostaa esimerkiksi 30 % liikevaihdostasi?
Toimintaa ei kannata rakentaa pelkän jäsenmyynnin varaan. Ajattele jäsenyyttä ennemminkin sisäänheittotuotteena: joka kerta kun asiakas astuu sisään kuntosalisi ovesta tai vierailee verkkosivullasi, avautuu sinulle uusi myynnin paikka. Jäsenyyden ostaminen on siis vasta asiakaspolun alku – siihen, miten hedelmälliseksi polku muodostuu, vaikuttaa kuinka houkuttelevia lisäpalveluita asiakkaallesi tarjoat. Tässä kolme vinkkiämme, miten onnistut lisämyynnissä Confirman ratkaisujen avulla.
1. Markkinoi lisäpalveluitasi säännöllisesti
Lisäpalveluita ei osteta, jos ei tiedetä mitä ostaa. Markkinoi palveluita asiakkaillesi säännöllisesti ja tee ne näkyviksi niin toimipisteessäsi kuin verkossa. Varmista, että käytössäsi on markkinointityökalut, joiden avulla viestiminen on helppoa ja nopeaa. Automatisoi asiakasviestintä ja kohdista lisäpalvelut juuri oikealle kohderyhmälle. Laadukas lisämyynti lähtee asiakkaan tarpeen tunnistamisesta ja siksi on tärkeää, että sinulla on markkinointityökalut, joilla voit tarjota oikeat palvelut oikeille asiakkaille.
2. Tee lisäpalveluiden ostamisesta helppoa
Harva kuntoilija pitää mukanaan käteistä rahaa, joten mahdollista monipuoliset maksutavat myös toimipisteessäsi. Asiakkaasi voivat ostaa tuotteita myyntiautomaateista näppärästi salikortilla, etäluettavalla RFID-tunnisteella tai puhelimellaan. Prime Online muodostaa ostoksista automaattisesti laskun, joka lähtee asiakkaalle kootusti. Automaattiemme kautta suoritettavista maksuista ei peritä välitysmaksuja, vaan kaikki kate jää sinulle
Tarjoa lisäpalveluita jo jäsenyyden ostovaiheessa: kun asiakkaasi ostaa jäsenyyden verkkokaupastasi, voit samalla tarjota hänelle lisätuotteita tai -palveluita, kuten pienryhmävalmennuksia, personal trainer -palveluita, hierontaa, yksityistunteja tai lahjakortteja. Verkkokaupasta löytyvän kalenterin kautta hoituvat myös myyntitapaamisten, PT-tapaamisten ja esimerkiksi mailapelivuorojen varaaminen. Ostokset voi halutessaan maksaa vaikka sähköisesti liikuntaseteleillä.
3. Ajattele myös perinteistä lisämyyntiä pidemmälle
Älä rajoita tarjontaasi vain perinteisiin lisämyyntituotteisiin vaan mieti myös innovatiivisia tapoja, joilla voisit palvella asiakkaitasi entistä laajemmin. Yksi esimerkki ovat sähköautojen latauspisteet, jotka ovat verrattain uusi näky suomalaisten liikuntakeskusten pihassa – siksi ne ovat loistava tapa erottautua kilpailijoista samalla lisämyyntiä tehden. Jokaiselta kuntosalilta löytyy juoksumatto ja painot, mutta moniko tarjoaa mahdollisuuden ladata ajoneuvoa treenin aikana? Autolaturit saattavat johtaa myös muuhun lisämyyntiin: autonsa latautumista odotellessa asiakkaasi voivat esimerkiksi napata kahvin myyntiautomaatistasi.
Mahdollistamalla asiakkaillesi sähköauton lataamisen treenin aikana et vain nosta palvelutasoasi vaan luot itsestäsi kuvan innovatiivisena ja edistyksellisenä alan toimijana. Tarjoamamme sähköautojen latausratkaisut voidaan liittää kiinteistösi pihassa jo oleviin lämmitystolppiin, jolloin suurta alkuinvestointia ei tarvita. Maksutapoja on useita: asiakkaasi voivat maksaa pankkikortilla QR-koodin avulla tai laskulla sovellusta käyttämällä. Lisämyyntiä teet määrittelemällä lataukselle hinnan, jolla palvelua asiakkaillesi tarjoat.
Palvelu on mahdollista laajentaa myös kiinteistön älyohjaukseen, mikä mahdollistaa merkittävät säästöt esimerkiksi sähkölaskussasi. Miltä kuulostaisi, jos voisit automatisoida esimerkiksi keskuksesi valojen sammumisen, kun tiloissasi ei ole käyttäjiä tai ryhmäliikuntatilasi ilmastoinnin vahvuuden tunnin henkilömäärän mukaan? Varaa maksuton tapaaminen asiantuntijoidemme kanssa kuullaksesi lisää kaikista älyohjauksen tarjoamista mahdollisuuksista!